Announcement

Collapse
No announcement yet.

screw motorizing, hinge and slide, hinge and slide baby

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • screw motorizing, hinge and slide, hinge and slide baby

    well... after sitting there for a handfull of hours and a couple beers, cd rom cover, brackets, screws, file, tools, etc... i decided to can the motorizing of the psone screen.... it's just way too much work.... I guess I ruined an old cdrom for nothing.. oh well..

    anyways... i'm gonna hinge the top of the screen to the door, and have the bottom slide forward as the door opens.

    pro's - barely any thinking involved in making this, just need to make some holes in the back of the door for a hinge, and put some 3 1/2"-5 1/4" drive adaptors on the bottom of the compartment, and voila... then cover up the sides

    con's - I'll have to relocate my S-AFC to the glovebox...

    should look like this, except finished
    Car: 2000 Toyota Celica GT-S
    Mods: Yep
    Carputer: VIA M9000 | Opus 150 | 512MB PC2100 | 60GB Notebook HD | Slim/Slot DVD/CDRW | Audigy2NX | Xenarc 700TSV | (2) DSCustoms DS700HRS (in trunk) | SMC USB 802.11b | CoPilot | DLink FM tuner | Cliffnet

  • #2
    Sweet! Doing mods without letting us know, I see.

    Comment


    • #3
      haha ted.... nice to see ya here man
      I ordered a ezgo pc, irman, cc remotes, and i'm debating whether i should motorize or go this route right now because I saw the light at the hardware store I believe

      so.... I'm gonna give the motorizing another shot now that i have much better sliders and whatnot, also, better motor ideas.

      I'll post up on the celi boards when i complete steps
      Car: 2000 Toyota Celica GT-S
      Mods: Yep
      Carputer: VIA M9000 | Opus 150 | 512MB PC2100 | 60GB Notebook HD | Slim/Slot DVD/CDRW | Audigy2NX | Xenarc 700TSV | (2) DSCustoms DS700HRS (in trunk) | SMC USB 802.11b | CoPilot | DLink FM tuner | Cliffnet

      Comment


      • #4
        Re: screw motorizing, hinge and slide, hinge and slide baby

        Originally posted by 00CericaRuss
        should look like this, except finished
        Should be cool to see once its all set, and hehe, nice gagues btw, i think you need to pencil in things like UNGODLY FAST, and WARP 9. Heh, or, when you get pulled over, just pencil in your own speed
        -Nick

        _____________________________
        Since when is insanity a bad thing?
        www.mp3vw.com

        Comment


        • #5
          well.. the motorized mechanism is coming along... if it doesn't work.... i can use some of the parts to do what the pic above kinda explains.

          oh.. the gauges... yeah... they look good at night, hard to see during the day
          the pics don't do em justice



          oh.. the faces are the wrong material... that's another project i've got goin on.
          Car: 2000 Toyota Celica GT-S
          Mods: Yep
          Carputer: VIA M9000 | Opus 150 | 512MB PC2100 | 60GB Notebook HD | Slim/Slot DVD/CDRW | Audigy2NX | Xenarc 700TSV | (2) DSCustoms DS700HRS (in trunk) | SMC USB 802.11b | CoPilot | DLink FM tuner | Cliffnet

          Comment

          Working...
          X