Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSATX not starting (Error: 7) !??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DSATX not starting (Error: 7) !??

Hello all,

I got a problem with my DSATX; since 2 days. Everithing worked fine, but than I got this problem:

If i turn the computer on (pushing my start button when engine runs) the DSATX gives me some strange error. The error light flashes in a strange way - u can't see an error code from this. I've put my laptop on it to see what the power suply puts out. Here's some info from the hyper terminal:

DSATX:+029.5:12.32:00.00:00.03:00.01:11.00:0600:YY YY:7:0000

You see the "7" (state of shut down controller). What does it mean ?? I don't know any way to solve this problem.

This is what the DSATX says when I cut the VIN, reconnect it and use ignition:

DSATX:+030.4:12.32:00.00:00.03:00.01:11.00:0600:YY YN:2:0000

Mension: The motherboard header is not connected to the DSATX, so it couln'd start the computer. But the "2" is indicating that, right? The voltage values are 0V at this time. Does it mean, the DSATX is damaged?

I've tested a standard power suply for normal PC. The motherboard runs. It is definitly the DSATX's fault.

So please help
    Thanks...

Hallo,
    hast du immer noch Probleme mit dem DSATX oder konntest du das Problem lösen??
    My Project: German/English

Comment

Auf Deutsch? ^^

Ne, konnte das Problem lösen. Das lag daran, dass der Monitor falsch angeschlossen war (Spannungsversorgung).
      Ich weis zwar nicht was man da großartig falsch machen kann, es hat aber geklappt wenn ich den Monitor nicht angeschlossen hatte ^^

Hat sich aber alles geklärt, Kiste läuft

Gruß

Comment

Ok, da ists ja gut.

Im Fluxmedia-Forum gibts bald ein Plugin für das DSATX (für Centrafuse). Vielleicht ist das auch interessant für dich.

Für weitere (deutsche) Diskussionen kannst du auch gerne unser deutsches Forum besuchen.

Da dein Username deutsch war, dachte ich einfach mal ich frage mal in deutsch nach..

Comment

Die Software sieht wirklich nicht schlecht aus !! Gucke ich mir mal genauer an, danke.

Comment

Kein Problem, ich denke mal heute oder die nächsten Tage dann wird er die erste funktionierende Version veröffentlichen.

Comment

Working...
            X