Search:

Type: Posts; User: colin; Keyword(s):

Looking for on the store?
Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.10 seconds.

  1. Replies
    2
    Views
    489

    Great to know, thanks Heather.

    Great to know, thanks Heather.
  2. Replies
    2
    Views
    489

    No response in over a week?

    I've been emailing you guys about a certain issue for a while now. Stephen is apparently on vacation so emailing him won't accomplish anything. It says his account is still being monitored but I...
  3. Replies
    10
    Views
    2,058

    Hahaha! But easy enough, clean it well (soap,...

    Hahaha!

    But easy enough, clean it well (soap, degreasser, whatever) and then sand it with a decently high grit. Use good paint, that's all I can say. Paint intended for lightly sanded plastic. ...
  4. Replies
    25
    Views
    2,381

    My troubleshooting sense is tingling. How can it...

    My troubleshooting sense is tingling. How can it be anything other than software?

    You use the EXACT same hardware for two scenarios:
    1) RR
    2) other software

    The radio works great in (2) but...
  5. Replies
    53
    Views
    11,465

    Fiberglassing: So I decided to try and...

    Fiberglassing:

    So I decided to try and fiberglass some subwoofer enclosures. Here's what I've accomplished through the help of this forum only!
    ...
  6. Replies
    35
    Views
    2,141

    Sounds cool to me. Good luck finding somethin...

    Sounds cool to me. Good luck finding somethin that matches your car though!
  7. Replies
    3
    Views
    1,346

    What he said. You can't connect two USB hosts....

    What he said.

    You can't connect two USB hosts. You'd need to have two USB slaves that sort of talk to eachother. It'd be a rough hardware to develop. If you just want the serial commands (next...
  8. Replies
    4
    Views
    2,064

    That's what I did too. "Bought" it from Canadian...

    That's what I did too. "Bought" it from Canadian Tire. It's really convenient because if your car is a little bit old then the terminals don't seem to wanna be played with. My negative terminal...
  9. Thread: HUD speedometer

    by colin
    Replies
    31
    Views
    10,488

    Nicely done, but why use a whole fusion brain for...

    Nicely done, but why use a whole fusion brain for this? Isn't there some other sort of expander you can use rather than waste up all the outputs
  10. Replies
    19
    Views
    4,483

    That's the spirit!

    That's the spirit!
  11. Replies
    32
    Views
    3,018

    Haha you gonna do this every year? New Canada...

    Haha you gonna do this every year? New Canada Day tradition for you?
  12. Thread: Couple questions

    by colin
    Replies
    1
    Views
    1,289

    Sorry, I never saw this post until now! The...

    Sorry, I never saw this post until now!

    The bluetooth modules are actually fully prepared. You can fully send and receive serial data through them. The only thing that isn't good yet is the...
  13. Basically. Be aware that diodes drop voltage...

    Basically. Be aware that diodes drop voltage that you don't want to drop, especially in a regulator situation.
  14. Replies
    41
    Views
    9,313

    Haha yeah yeah, funny guys! I was bored today...

    Haha yeah yeah, funny guys! I was bored today and VLC just released version 1.1.0 so I decided to screw around and try to get it implemented. Pictures first, rant after.

    Eurotrip... not some...
  15. For the record, under load the 7805s are going to...

    For the record, under load the 7805s are going to be WASTING all that energy as heat. Very very very very inefficient. Go buy a switching regulator.
  16. Replies
    159
    Views
    24,993

    I sorta shrugged this off as a 50w amplifier, but...

    I sorta shrugged this off as a 50w amplifier, but if you're doing 100RMS a channel then this would actually be a sick idea! I saw they used one of those USB crossovers in that iPad install from...
  17. Replies
    14
    Views
    1,578

    Ah! Stupid server. I don't know whos idea it was...

    Ah! Stupid server. I don't know whos idea it was to redirect to https but I'll make sure it's fixed soon! Thanks.
  18. Replies
    159
    Views
    24,993

    What chip did you plan on using for audio...

    What chip did you plan on using for audio processing? Or is that confidential?
  19. Replies
    14
    Views
    1,578

    I forget the dimensions to be honest, probably...

    I forget the dimensions to be honest, probably about 0.7" x 0.85" but those are just guesses. The site does work, you shouldn't get any certificate errors unless you're using HTTPS which I don't...
  20. Replies
    22
    Views
    1,366

    Yeah, just throw together a quick 555 in a...

    Yeah, just throw together a quick 555 in a one-shot.
  21. Replies
    159
    Views
    24,993

    That's what I was looking to hear :) That's a...

    That's what I was looking to hear :) That's a pretty good price! How long until there's prototypes?
  22. Replies
    159
    Views
    24,993

    What's the price looking at? You can still tell...

    What's the price looking at? You can still tell the cost of the components and the PCB before mass production.
  23. Replies
    14
    Views
    1,578

    I haven't looked into steering wheel controls,...

    I haven't looked into steering wheel controls, but anyone could do it in theory with some software. The qube is already capable of analog readings, and most controls are resistive... most people are...
  24. Look for the thread about the MP3Car USB hub when...

    Look for the thread about the MP3Car USB hub when it was announced. A few people (myself included) didn't like the price tag, so we built our own. A free enclosure sample (OKW or PacTec) and a...
  25. Gorgeous.

    Gorgeous.
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4